De openbare ruimte bestaat uit plekken die voor iedereen toegankelijk zijn. Denk aan pleinen, wegen, parken of speeltuinen. Die openbare ruimte willen we schoon, heel en veilig houden. Samen kunnen we onze gemeente leefbaar houden.
Bent u tevreden over de dienstverlening van de gemeente? Dan horen wij dat graag. Uw compliment geeft aan welke manier van dienstverlening u waardeert en waarom.
Bent u niet tevreden over ons werk of over ons gedrag? U vindt bijvoorbeeld dat wij u niet goed informatie hebben gegeven of dat een afspraak niet snel genoeg uitgevoerd is. Misschien bent u van mening dat een medewerker van de gemeente u niet netjes heeft behandeld. Meld dan uw klacht bij ons.
Bent u niet tevreden over ons werk of over ons gedrag? Dan kunt u een klacht indienen. Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u bezwaar maken.
Wij zijn voortdurend bezig om onze dienstverlening te verbeteren en vinden uw mening daarover heel belangrijk. Vraagt u online een product of dienst bij ons aan? Dan kan het zijn dat u een vragenlijst of een e-mail krijgt waarin we u vragen wat goed ging en wat beter kan.
De tijd dat de gemeente bepaalt wat goed voor haar inwoners is, ligt ver achter ons. De laatste jaren zien wij steeds meer initiatieven in de maatschappij ontstaan. Een initiatief in de openbare ruimte is een idee voor een aanpassing of verbetering van de leefomgeving.
Right to challenge geeft inwoners het recht om de gemeente uit te dagen. U kunt taken van de gemeente overnemen als u denkt dat het beter, goedkoper of anders kan. U kunt bijvoorbeeld een deel van het beheer van het openbaar groen overnemen van de gemeente.
Afspraak maken
Wilt u een afspraak maken? U kunt dat hieronder doen, bepaal daarbij zelf de dag en het tijdstip.