Informatie in eenvoudige taal
Heeft u moeite met lezen en schrijven? Of snapt u de informatie over de verkiezingen niet helemaal? ProDemos maakte met de Stichting Lezen & Schrijven een verkiezingskrant in eenvoudige taal. Geen moeilijke woorden en lange zinnen, wel veel plaatjes en duidelijke uitleg.
Verkiezingskrant in gewone taal
De verkiezingskrant geeft antwoord op de volgende vragen:
- Wat doet de provincie?
- Wat doen waterschappen?
- Waarom stemmen?
- Hoe bepaal je op wie je gaat stemmen?
- Stemmen: hoe doe je dat?
- Stemmen: wat mag wel en wat mag niet?
Gratis afhalen of downloaden als PDF
U kunt gratis een krant meenemen bij de bibliotheken in Beetsterzwaag, Gorredijk en Ureterp. Ze liggen ook in het krantenrek in het gemeentehuis. Liever digitaal lezen? U kunt de krant downloaden als PDF.
Filmpjes over de verkiezingen
Naast de verkiezingskrant maakte ProDemos ook filmpjes over de verkiezingen. De filmpjes leggen heel duidelijk uit hoe alles werkt.
1. Stemmen: zo doe je dat (met ondertiteling)
https://www.youtube.com/embed/ryoaUUD1HUk2. Stemmen: de Provinciale Staten uitgelegd (met ondertiteling)
https://www.youtube.com/embed/yry5tNSHyj43. Stemmen: het waterschap uitgelegd (met ondertiteling)
https://www.youtube.com/embed/XlA1VAqL8dk
