De gemeenten Opsterland, Weststellingwerf en Ooststellingwerf (OWO) treffen extra maatregelen om door de coronacrisis getroffen ondernemers te helpen. Het gaat hierbij om maatregelen voor gemeentelijke belastingen en heffingen. Dit zijn maatregelen boven op die van de regering.

We bieden de volgende extra regelingen aan als het gaat om belastingen en heffingen:

Aanvraag betalingsregeling

Direct regelen

Op verzoek is een betalingsregeling mogelijk. Vul hiervoor het formulier 'Aanvraag betalingsregeling als gevolg van coronacrisis' in (bovenaan deze pagina onder het kopje 'Direct regelen'). U kunt u ook contact met ons opnemen via de mail: invorderingen@OWO-gemeenten.nl

Reclamebelasting en (water)toeristenaanslagen

De aanslag reclamebelasting en (water)toeristenbelasting schuift door naar 1 augustus 2020. Voor de andere belastingaanslagen zijn ook, zoals gebruikelijk, betalingsregelingen mogelijk. Het opschorten van de aanslag geldt niet voor zzp’ers. Dit zijn natuurlijke personen en staan daarmee dus niet als ondernemer bij ons bekend. Als zzp’er kunt u wel een betalingsregeling aanvragen. Neem hiervoor contact met ons op via e-mail: invorderingen@OWO-gemeenten.nl

Een zzp’er met BBZ-uitkering

Een zzp’er met BBZ-uitkering kan in aanmerking komen voor kwijtschelding. Wilt u hier als zzp’er voor in aanmerking komen? Neem dan ook contact met ons op via e-mail: invorderingen@OWO-gemeenten.nl. en vraag naar de mogelijkheden.

Naast bovenstaande maatregelen is er met het deurwaarderskantoor afgesproken om voorlopig geen openstaande invorderingen te innen bij ondernemers.

Vragen over belastingen en heffingen?

Om u zo goed en uitgebreid mogelijk te helpen vragen wij u uw vraag te mailen.

Dit kan via invordering@OWO-gemeenten.nl

Geef aan bij welke onderneming u hoort en wat uw vraag is. Gaat het om een aanslag? Vermeld uw aanslagnummer. Dan kunnen wij dit voor u uitzoeken en nemen we contact met u op.

Gemeente Opsterland