Facilitair adviseur

HBO I Schaal 10 I jaarcontract met uitzicht op een vast contract I 36 uur

Je start je dag in het gemeentehuis met een bakje koffie en een overzicht van lopende facilitaire projecten. Je pakt huisvestingsvraagstukken op, controleert binnengekomen facturen en lost praktische knelpunten samen met de bodes direct op. Later overleg je met een leverancier over de wisselende schoonmaakbezetting en zorg je dat alles soepel verloopt voor de betrokken collega’s. Je houdt overzicht, neemt besluiten en zorgt dat het team operationele richting heeft. Aan het eind van de dag merk je dat alles mede dankzij jouw inzet soepel en praktisch geregeld is.

Wat ga je doen?

Jij bent dé ervaren adviseur op het gebied van facilitaire zaken en adviseert het management over alles wat daarmee te maken heeft. Van de inrichting van werkplekken tot technische applicaties en van koffieapparaten tot toiletartikelen, jij weet raad en handelt praktisch en doelgericht. Je bent het centrale aanspreekpunt voor facilitaire kwesties: je behandelt klachten, vindt oplossingen en maakt duidelijke afspraken met leveranciers en externe partijen. Daarbij ben je ook betrokken bij (grotere) inkooptrajecten en contractmanagement. En zorg je dagelijks voor een juiste facturenadministratie, waarbij je controleert of alles klopt met de gemaakte afspraken.

Je werkt nauw samen met collega’s van facilitair, de gebouwenbeheerder en IT. Binnenkort staat mogelijk een grote verbouwing van het gemeentehuis op de planning; jij adviseert over facilitaire uitgangspunten en onderzoekt praktische voorzieningen. 

Daarnaast schep je duidelijkheid in beleid op onze facilitaire dienstverlening, waar nodig, en monitor je continu de kwaliteit van onze diensten. Je denkt mee over grotere projecten, zowel binnen de gemeente als in samenwerking met de OWO-gemeenten, waarbij je afstemt met andere facilitair adviseurs en kijkt hoe afdelingen optimaal ondersteund kunnen worden. Zo zorg je dat alles efficiënt, praktisch en resultaatgericht wordt uitgevoerd, met een hoge kwaliteit.

Dit bieden we jou

  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden; een mooi salaris volgens schaal 10 van de cao gemeenten (max.€  5.519,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband) een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%, reiskostenvergoeding, een pensioenregeling via ABP en korting op diverse verzekeringen.
  • Een afwisselende baan; de ene dag ben je bezig met videoconference opstellingen de andere dag met het inkoopcontract voor de koffieautomaten.
  • Volop kansen om te ontwikkelen via opleidingen, cursussen en workshops.
  • Ruimte voor jouw ideeën; als jij denkt dat het anders kan staan we daarvoor open.
  • Uitstekende werk-/privébalans; je krijgt van ons een laptop en een mobiele telefoon, zodat je zowel thuis als op kantoor kunt werken.
  • Aandacht voor jouw vitaliteit; deelname aan ons vitaliteitsprogramma, jaarlijks meerdere activiteiten met de hele organisatie en het team en een gezellig werkcafé! 

Wie ben jij?

We zijn allemaal anders en dat is mooi. Dat maakt dat we samen veel meer bereiken dan alleen. Tóch hebben al onze adviseurs een aantal dezelfde kenmerken. Herken jij jezelf hierin? 

  • Je hebt ruime ervaring als facilitair adviseur en weet hoe je binnen een gemeente het verschil maakt.
  • Je werkt graag met anderen en gelooft erin dat je samen beter bent.
  • Je houdt ervan om dingen uit te proberen en het net even anders te doen.
  • Je pakt zelfstandig taken op en houdt overzicht over lopende facilitaire projecten.
  • Je bent analytisch en denkt vooruit om knelpunten te voorkomen.
  • Je neemt besluiten op basis van feiten en laat je niet leiden door wat anderen vinden.
  • Je kunt een klein team operationeel aansturen en richting geven.
  • Je houdt iedereen helder geïnformeerd en betrekt hen bij de plannen.
  • Je bent resultaatgericht en haalt voldoening uit het realiseren van praktische oplossingen.
  • Je denkt mee over de ontwikkeling van de facilitaire dienstverlening en draagt bij aan een praktische, efficiënte en toekomstbestendige werkomgeving. 

Dit zijn wij

Wij zijn trots op onze gemeente met meer dan 30.000 inwoners, 16 dorpen en veel groen. Iedere dag zetten wij ons in voor onze mensen en bedrijven. We openen deuren naar nieuwe manieren van doen en kijken verder dan onze landschappen rijken. Ons motto? Het kan wél. 

Werken voor Opsterland betekent werken met 250+ enthousiaste en gezellige collega’s. Een goede werksfeer, aan humor geen gebrek, belangstelling voor elkaar en een high five voor een slimme oplossing. We staan open voor iedereen. En bij ons mag je zijn wie je bent. Je krijgt de ruimte om je werk in te richten zoals bij jou past. We vinden jouw ontwikkeling belangrijk en dragen daar graag aan bij. En we moedigen je aan om op avontuur te gaan. Opsterland geeft je de ruimte, pak jij ‘m? 

Heb je vragen?

Laat het weten! Ik ben Dian Hagenus (teammanager) en mijn telefoonnummer is 06 – 30 58 97 68. Heb je specifieke vragen én krijg je graag een indruk van de organisatie, vóór je reageert? Plan dan gerust een kop koffie met mij.

Enthousiast geworden?

Laat zien wie je bent en solliciteer! Wie weet wordt dit het begin van een mooi avontuur. Solliciteer online op een manier die bij jou past. Dit mag met een brief en cv of sollicitatievideo. Wij laten ons graag verrassen! Jouw reactie is welkom tot en met 19 november.

Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Je sollicitatie kun je indienen via 

Solliciteer
 

Andere vacatures

Kijk voor alle vacatures op

www.werkeninfriesland.nl

Meer informatie

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met het Publiekscentrum

Gemeente Opsterland