• Wie is of kent de eigenaren van deze vaartuigen?

Bij controlewerkzaamheden door de gemeente Opsterland is geconstateerd dat al geruime tijd bij de Marrekritesteiger vier onbeheerde vaartuigen zijn aangelegd. Ook bij de Spaltenbrêge (Terwispel) bevindt zich een boot waar de gemeente de eigenaar van wil vinden.

• Kermis en Voorjaarsmarkt Gorredijk

In mei wordt er een kermis en voorjaarsmarkt georganiseerd in Gorredijk. Daarom zullen verschillende straten en parkeerplaatsen afgesloten zijn.

Kermis in Gorredijk
  • 6 mei: Het EU-debat van Fryslân

Op 6 mei staat er een boeiende debatavond gepland in Gorredijk, tijdens het evenement zullen de deelnemers met elkaar in gesprek gaan over onderwerpen die van belang zijn voor Fryslân. U bent van harte welkom!

• Tiny Houses in Gorredijk

Gemeente en initiatiefgroep slaan handen ineen voor tiny houses in Gorredijk.

• MFC De Finne

In Beetsterzwaag komt een kindcentrum. Het wordt één gebouw, waarin in De Finne, Kinderwoud en V.V. De Sweach een plek krijgen.

• Omgevingswet

Bent u van plan om te bouwen, verbouwen, uitbreiden, slopen, bomen te kappen of iets te veranderen in uw woonomgeving? Dan krijgt u te maken met de nieuwe Omgevingswet.