Junior medewerker loket & ondersteuning

MBO I € 4.015 I jaarcontract met zicht op onbepaalde tijd I 24 uur

Je begint je dag met het verwerken van een nieuwe aanvraag. Je zorgt dat alle gegevens correct in het systeem staan en zet de documenten klaar voor de consulent. Later plan je een overleg, werk je meldingen af en bewaak je dat dossiers compleet zijn. Tussendoor beantwoord je een vraag van een inwoner en zorg je dat alles netjes en op tijd wordt doorgezet. Aan het einde van de dag sluit je af met een goed gevoel: jij hebt er, met ondersteuning van je directe collega, voor gezorgd dat collega’s én inwoners verder konden.

Wat ga je doen?

In deze afwisselende junior functie ben jij de administratieve spil van het gebiedsteam. Je zorgt dat processen soepel verlopen en dat consulenten en klantmanagers zich kunnen richten op hun werk. Je staat er niet alleen voor: vanuit ons ervaren team krijg je alle ondersteuning om te groeien in het vak. We bieden coaching, kennisdeling en volop ontwikkelmogelijkheden, zodat jij stap voor stap jouw rol eigen maakt. 

Als medewerker loket & ondersteuning ben je verantwoordelijk voor het verwerken van aanvragen, het opstellen van correspondentie en het bewaken van dossiers. Je plant overleggen, houdt de administratie op orde en zorgt dat alle informatie op het juiste moment beschikbaar is. Je schakelt soepel tussen consulenten, klantmanagers, zorgaanbieders en inwoners. Je kijkt scherp naar urgentie, verwijst door waar nodig en houdt alle administratieve lijnen strak bij elkaar. 

Dit bieden we jou

  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden; een mooi salaris volgens schaal 7 van de cao gemeenten (max.€ 4.015,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband) een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%, reiskostenvergoeding, een pensioenregeling via ABP en korting op diverse verzekeringen.
  • Een afwisselende baan; de ene dag ben je bezig met het versturen van brieven naar inwoners en de andere dag met het notuleren van een vergadering.
  • Volop kansen om te ontwikkelen via opleidingen, cursussen en workshops.
  • Ruimte voor jouw ideeën; als jij denkt dat het anders kan staan we daarvoor open.
  • Uitstekende werk-/privébalans; je krijgt van ons een laptop en een mobiele telefoon, zodat je zowel thuis als op kantoor kunt werken.
  • Aandacht voor jouw vitaliteit; deelname aan ons vitaliteitsprogramma, jaarlijks meerdere activiteiten met de hele organisatie en het team en een gezellig werkcafé! 

Wie ben jij?

We zijn allemaal anders en dat is mooi. Dat maakt dat we samen veel meer bereiken dan alleen. Tóch hebben al onze medewerkers loket en ondersteuning een aantal dezelfde kenmerken. Herken jij jezelf hierin? 

  • Je werkt graag met anderen en gelooft erin dat je samen beter bent.
  • Je hebt ambitie om je verder te ontwikkelen in het sociaal domein.
  • Je hebt een open mind en staat open voor andere manieren van denken en doen.
  • Je bent sociaal, toegankelijk en maakt makkelijk contact, met collega’s en inwoners.
  • Je denkt vooruit, ziet wat er nodig is en pakt dat meteen op.
  • Je werkt precies en zorgvuldig, ook als het druk is.
  • Je bent nieuwsgierig naar onze systemen en leert snel.
  • Je staat stevig, blijft vriendelijk en schakelt snel tussen verschillende werkzaamheden.
  • Je brengt energie, initiatief en een frisse blik mee. 

Dit zijn wij

Wij zijn trots op onze gemeente met meer dan 30.000 inwoners, 16 dorpen en veel groen. Iedere dag zetten wij ons in voor onze mensen en bedrijven. We openen deuren naar nieuwe manieren van doen en kijken verder dan onze landschappen rijken. Ons motto? Het kan wél. 

Werken voor Opsterland betekent werken met 250+ enthousiaste en gezellige collega’s. Een goede werksfeer, aan humor geen gebrek, belangstelling voor elkaar en een high five voor een slimme oplossing. We staan open voor iedereen. En bij ons mag je zijn wie je bent. Je krijgt de ruimte om je werk in te richten zoals bij jou past. We vinden jouw ontwikkeling belangrijk en dragen daar graag aan bij. En we moedigen je aan om op avontuur te gaan. Opsterland geeft je de ruimte, pak jij ‘m? 

Heb je vragen?

Laat het weten! Ik ben Ieme Rein van der Velde (teammanager) en mijn telefoonnummer is 06 – 44 03 13 17. Je mag me ook een WhatsAppbericht sturen. Elkaar ontmoeten en samen een bakje koffie drinken kan ook! 

Enthousiast geworden?

Laat zien wie je bent en solliciteer! Wie weet wordt dit het begin van een mooi avontuur. Benader ons op een manier die bij jou past. Dit mag met een brief en cv, een sollicitatievideo of op een andere manier. Wij laten ons graag verrassen! Jouw reactie is welkom tot en met 16 december. 

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op vrijdagochtend 19 december.

Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Je sollicitatie kun je indienen via 

Solliciteer
 

Andere vacatures

Kijk voor alle vacatures op

www.werkeninfriesland.nl

Meer informatie

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met het Publiekscentrum

Gemeente Opsterland