Home / Zorg en ondersteuning / Thema's / Wijziging eigen bijdrage Wmo
Mensen die hulp krijgen vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), ontvangen de rekening voor het betalen van de maandelijkse eigen bijdrage van het Centraal Administratiekantoor (CAK).
Per 1 januari 2020 neemt de gemeente de administratie van aan- en afmelding voor de eigen bijdrage voor haar rekening. Door een landelijke storing heeft de verwerking van de administratie voor de eigen bijdrage vertraging opgelopen. Met terugwerkende kracht wordt de eigen bijdrage alsnog in rekening gebracht. De maanden april en mei worden daarbij kwijtgescholden vanwege de coronacrisis.
Mensen die ondersteuning krijgen vanuit de Wmo ontvangen in september een brief en een rekening van het CAK. Controleer deze goed.
Kloppen de gegevens niet? Vul dan het formulier 'Aanvraag wijziging eigen bijdrage Wmo' in (bovenaan deze pagina onder het kopje 'Direct regelen'). Wilt u een wijziging doorgeven voor een cliënt? Vul dan het formulier 'Aanvraag wijziging eigen bijdrage Wmo, cliëntversie' in.
Heeft u nog vragen? Of heeft u vanuit de Wmo tussen 1 januari en 31 augustus 2020 wel zorg en ondersteuning ontvangen, maar geen brief? Neem dan contact op met het Publiekscentrum.
Gemeentehuis
Hoofdstraat 82
9244 CR Beetsterzwaag
Route
Vanwege de coronacrisis zijn wij momenteel alleen op afspraak open. Bel voor een afspraak (0512) 386 222.
T (0512) 386 222
of bel ons op 14 0512
E gemeente@opsterland.nl
Contact en openingstijden
WhatsApp 06 51 59 36 97
T (0512 386 222
E gebiedsteam@opsterland.nl
Openingstijden Gebiedsteam
Crisis? Bel 24/7 een hulplijn
Deel deze pagina op