Gemeente Opsterland sluit aan op de Berichtenbox van MijnOverheid

Inwoners van de gemeente Opsterland kunnen vanaf nu post van de gemeente digitaal ontvangen in de persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid. De gemeente biedt eerst de gemeentelijke belastingaanslag via MijnOverheid aan. Later wordt dit uitgebreid met bijvoorbeeld meldingen over het verlopen van een reisdocument of rijbewijs.

Gemeentelijke belastingaanslag in 2018 digitaal en op papier

Alle inwoners van Opsterland ontvangen in 2018 de gemeentelijke belastingaanslagen op papier. Eind februari valt de eerste aanslag op de mat. Inwoners die al met MijnOverheid werken en het vinkje bij  ‘post van de gemeente Opsterland ontvangen’ hebben geplaatst, krijgen deze aanslag ook al in de Berichtenbox.

Mensen die wel zijn aangesloten bij MijnOverheid, maar post van de gemeente Opsterland nog niet hebben geaccepteerd, kunnen dat eenvoudig alsnog doen. Zij ontvangen dan in het vervolg de aanslag digitaal via de Berichtenbox.

Inwoners die nog helemaal niet met MijnOverheid werken, kunnen zich aanmelden via mijn.overheid.nl. Vanaf 2019 ontvangen alleen mensen die niet zijn aangesloten bij MijnOverheid de gemeentelijke belastingaanslagen nog per post. 

MijnOverheid vervangt het bestaande systeem voor digitale belastingaanslagen

Sinds een aantal jaren kunnen inwoners van Opsterland hun belastingaanslag al digitaal ontvangen via de gemeentelijke website. Dat systeem komt te vervallen doordat de gemeente nu is aangesloten bij MijnOverheid. Om de aanslag digitaal te blijven ontvangen, moet men zich aanmelden bij MijnOverheid.

Berichtenbox: alle overheidspost op één plek

De Berichtenbox is een persoonlijke, digitale brievenbus waar post van de overheid binnenkomt. Organisaties als Kadaster, RDW, SVB, UWV en de Belastingdienst maken er ook gebruik van en vele inwoners kennen het gemak van de Berichtenbox inmiddels. Meer informatie over de Berichtenbox is te vinden op mijn.overheid.nl.

MijnOverheid Berichtenbox